غذاهای خیابانی مالزی
نوشته شده توسط : حسین

ناسی لماک

ناسی لماک به قدری در مالزی معروف است که آن را به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی این کشور می شناسند. برای تهیه این غذای خیابانی در مالزی برنج با شیر نارگیل می پزند و در نهایت آن را با بادام زمینی، تخم مرغ، ماهی و یک نوع ادویه خاص سرو می کنند.

ساتای

ستاتای یکی دیگر از معروف ترین غذاهای خیابانی مالزی است. ساتای در واقع کباب گوشت مزه دار شده است و طعم و مزه بسیار جالبی دارد. جالب است که بدانید ساتای به شکل های مختلف با مرغ، گوشت گوسفند و یا گوشت گاو درست می شد و در نهایت با یک سس بادام زمینی شیرین و تند سرو می شود.

راملی برگر

راملی برگر یک غذای خیابانی ارزان و خوشمزه در مالزی است و اصولا مردم مالزی آخر شب ها آن را میل می کنند. در حقیقت راملی برگر یک همبرگر خوشمزه به سبک مالزی است که تقریبا در همه اغذیه فروشی های کوالالامپور در مالزی فروخته می شود.

روجاک

اگر فقط یک غذا در مالزی باشد که نشانگر فرهنگ جالب خورد و خوراک در مالزی باشد، آن غذا روجاک است. روجاک از ترکیب انواع و اقسام میوه جات و سبزیجات درست می شود و در تهیه آن از لوبیا، سبزیجات، تخم مرغ آب پز و مواد غذایی دیگر استفاده می شود.

زنبور عسل سرخ شده

زنبور عسل سرخ شده یک غذای ساده است که اهالی مالزی شیفته طعم و مزه آن هستند و عموما آن را به عنوان صبحانه میل می کنند. البته اشتباه نکنید! در مالزی برای تهیه این غذا زنبور عسل را سرخ نمی کنند و این فقط نام این غذا است. در واقع این غذا با برنج، تخم مرغ  و سوسیس درست می شود و اتفاقا طعم و مزه جالبی هم دارد.

برنج و مرغ

برنج و مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی و یکی از محبوب ترین ناهارهای سرو شده در این کشور است. این غذا عموما با سس سویا و خیار سرو می شود و طعم ومزه خوبی دارد.

آسام لاکسا

آسام لاکسا ترکیبی از مزه های ترش و تند را دارد و معمولا مردم مالزی و همین طور توریستان از خوردن آن استقابل می کنند. در این غذا از مواد غذایی مختلفی استفاده می شود که مهمترین هایشان میگو، پیاز و آناناس هستند.

لوک لوک

لوک لوک یکی دیگر از غذاهای خیابانی مالزی است که اغلب به عنوان شام آن را میل می کنند. این غذا با سبزیجات و گوشت درست می شود و اتفاقا قیمت ارزانی هم دارد.

چی چئونگ فان

چی چئونگ فان یک غذای خوشمزه است که از چین به مالزی راه پیدا کرده است و اصولا با سس سویا شیرین و انواع سبزیجات  سور می شود.

چار کوای تئو

چار کوای تئو یک غذای محبوب خیابانی در مالزی است که در اغذیه فروشی های سرتاسر این کشور سرو میشود و برای تهیه آن از میگو و جوانه لوبیا استفاده می شود.

سوپ کوای تئو

سپ کوای تئو یک سوپ داغ خوشمزه است که از مرغ، میگو یا ماهی درست می شود و انواع سبزیجات، پیاز و سیر در طبخ آن به کار گرفته می شوند.

تونگ سوی

اگر شما هم عادت دارید که بعد از خوردن غذا، یک دسر شیرین میل کنید، تونگ سوی را حتما باید در مالزی امتحان کنید. البته این دسری که از آن صحبت می کنیم، ظاهر متفاوتی با دسرهای معمول دارد و به شکل سوپ سرو می شود. این سوپ که طعم و مزه شیرینی دارد، به شکل های مختلفی طبخ می شود و شما می توانید آن را از اغذیه فروشی های خیابانی مالزی تهیه کنید.

آپوم بالیک

آپوم بالیک یکی دیگر از دسرهای محبوب مالزی است. این دستر خوشمزه با شکر، ذرت شیرین و بادام زمینی تهیه می شود و تقریبا همه مردم مالزی به خوردن آن بعد از غذا علاقه نشان می دهند.

سندول

سندول یک دسر خنک و خوشمزه است که با خوردن آن می توانید راحت تر با گرمای مالزی کنار بیایید. این دسر خوشمزه با تکه های یخ، ژله، شیر نارگیل و افزودنی های لذیذ درست می شود و یکی از بهترین دسرهای ارازن مالزی محسوب می شود.

دوریان

دوریان که عنوان پادشاه میوه ها را به آن داده اند، یک میوه خوشمزه اما بدبو است که با نام خارگیل نیز شناخته می شود. لازم به ذکر است که فصل دوریان از اواسط خرداد تا اواسط مرداد است و امتحان کردن آن در مالزی تجربه جالبی است.




:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: